søndag 4. oktober 2009

morsomt!

Lørdag er som oftest fridag.
Hildegunn og jeg lekte turister og sneik oss inn på et hotell og lå der ved bassenget og nøyt livet.
Det er herlig. Er du i dårlig humør en dag, så snik deg inn på et familiehotell og legg deg ved bassenget. Der er alle glade! Familiene storkoser seg i varmen, de spanderer is på hverandre, de får mye familietid, barna ELSKER å bade i bassenget og stemningen er bare supergod.

Når jeg lå der ved bassenget leste jeg "Naiv Super" av Erlend Loe. Og det er derfor jeg måtte skrive et innlegg i bloggen i dag. Det var et avsnitt der som gjorde en god dag, enda bedre, og tårene trillet nedover kinnet mitt av latter. Der står det:

"Og så lekte vi en ordlek hvor det var om å gjøre å si det første ordet vi tenkte på.
Hurtig. Jeg hadde håpet på at det skulle bli slik at jeg for eksempel sa sol og Børre
sommer, men det skledraskt ut. Børre sa bæsj hele tiden. Uansett hva jeg sa, så sa han
bæsj. Og så lo han utrolig mye. Men han sover nå. "
Jada, jeg er visst fortsatt i bæsj, tiss og promp alderen jeg. Det må være varmen..
Nå bærer det på nytt av gårde til hotellet og ligge på solseng og nyte livet. Det er litt overskyet i dag, men det er deilig temperatur.
På tirsdag kommer mamma og pappa på besøk! Jaaaa:)

5 kommentarer:

Hilde sa...

Åh, naiv.super. er så bra!:)
Kjekkeste leksa i norsken på Framnes var å lese den:)

(apropos bæsjehumor: Ordbekreftelsen på kommentaren min:
FISms)

Kjetil Austad Endal sa...

Det neste blir vel at du kjøper deg et bankebrett.

(Fantastisk bok!)

marit sa...

Leste dere den Hilde? Almennklassinger altså;)
Fis er også er morsomt ord. hehe...

Kjetil jeg kan ikke bare kjøpe alt som faller meg inn. Noe må jeg ønske meg til jul også.
Jeg hadde forresten bankebrett da jeg var barn! Eller så hadde vi det i barnehagen, jeg husker ikke helt. Jeg har i alle fall banket på bankebrett.

Anonym sa...

konge marit, alstøt spennans å få innsikt i dei interessante opplevingane og tankane dine!
kos deg mykji mæ herr og fru johansen på besøk:)

Anonym sa...

haha.. jeg ser det tydelig for meg:)
så koselig at Trond og Karin kommer på besøk, hils de masse!!!
Du får snart brev i posten, skulle jo bare sende kort, men jeg glemte å poste det hele tiden.. ;) så nå får du en utvidet versjon istedet!
Klem fra Elisabeth