mandag 23. juni 2008

"Sorry seems to be the hardest word"

.. synger et boyband i en sang. Dette er feil! for det vanskeligste ordet å si er nok "hade".
Dette har jeg opplevd på kroppen nå flere ganger. Den første gangen, litt mer alvorlig enn den andre, men ukoselig var felles for begge opplevelsene.
Første avskjeden som satt seg fast var avskjeden med Hadeland for nå 3 år siden, da mamma og pappa flyttet for godt til Sogn. Da ble det takk og farvel med Hadeland, noe som viste seg å bli vanskeligere enn jeg trodde og førte til sykemelding og dårlig stemning.
Men ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe. For om ikke mamma og pappa hadde flyttet til Sogn, hadde ikke jeg begynt på Framnes. Og Framnes viste seg jo å være DIGG!
Å være avgangselev på Framnes har vært helt fantastisk. Og alle vennene en får på en internatskole som Framnes er nesten ubeskrivelig. Folka der er jo helt fantastiske. Og det siste året kunne jeg ikke hatt for uten.
Men denne tiden måtte jo også bli ferdig. Og et nytt avskjed sto for dør. Og tro meg, det var trist! Tårene lå nok lett tilgjengelig fra før, etter en miskykket muntlig eksamen tidligere på dagen som også krevde sitt av tårereportuaret mitt, men tårene kom da det var tid for å si hade med halvøya der jeg bodd og tilbrakt de siste 3 årene av livet mitt.

Men et tårevåt farvell er likevel godt. Det betyr bare at jeg har hatt det bra, og at jeg kommer til å savne alt det jeg har fått oppleve under Framnestiden og vennene jeg har fått.


Denne gjengen her er det ikke rart jeg har blitt glad i, og at det var vanskelig å ta avskjed med..

11 kommentarer:

Synnøve Jøssang sa...

det ska ikkje ver greit å sei hade, nei.. men som du seie så e det jo best å gje seg på topp, og det e jo et bra tegn at det e trist! men savnet e der på alle måta, men me skilles jo på ingen måte ennå!!! så det blir bra:) me ska jo ha bibelgruppa ilag når me studere så det har på ingen måta gitt seg for vår del jaffal:P då blir det KU rett så det e!!

Den glade vandrer sa...

Kjekt å lese bloggen din Marit! Å slutte på Framnes e veldig trist, ja.... Noen av vennene vil du sikkert ikkje ha kontakt med videre, mens andre blir venner for livet! Det kan eg skrive under på=)

Skal du studere til høsten eller? Uansett må du ha lykke til! Og en mislykket muntlig eksamen e d minste i en litt større sammenheng..

God sommer og Gud velsigne deg!!

marit sa...

Det er mange fra framnes jeg skal jobbe for å holde kontakten med altså, selvom jeg er veldig dårlig på å holde kontakt med folk..
men det går bra.
Til høsten går turen videre til Grimstad på bibelskolen der. er ikke helt mettet på internatkos enda!
Hva gjør du nå elisabeth?

Anonym sa...

hade 4 ever jeg kommer aldri til bake. nå er det slutt, nå skal vi aldri mer snakke sammen. ok genser på framens, takk for alt det var helt greit så lenge det varte ;)

Anne Severine sa...

Ein treng ikkje seie "ha det". Det finnast to betre ord: "på gjennsyn"
Eller som eg ville sagt på nynorsk/dialekt: "oss sjåast" ;)

Og det er ikkje alltid dumt med tårer, betre å "få det ut" etter kvart seier no eg;)

Håper du får ein fin sommar Marit!

Oss sjåast;)

marit sa...

wow! ny rekord på kommentarer her!! :D Det får en si..

Godt poeng, Anne! men noe er jo hade.. sånn som framnestiden i sin helhet!Men som en klok mann har sagt flr meg(tror det var Jesus, siden jeg tror det står i bibelen). det er en tid for alt!

maria sa...

Heilt enig med det at ein tårevåt farvel betyr at ein har hatt det godt. Og det er jo flott:) Framnes har vore fantastisk! Spesielt det siste siste året og den siste tida. Så mange gode folk og god stemning. Hoho. Du er kul=)

Anonym sa...

nå må du ikke være så alvorlig her på bloggen din marit!! savner innlegg om litt mere morsomme og useriøse ting!.................. som tiss og bæsj... kanskje litt promp! og mye morra di!

marit sa...

hehe.. men det skal jeg ha i tankene neste gang jeg skriver! kanksje du kan skrive for meg? promp er jo faktisk veldig morsomt! :) hehe... ja, det får meg til å le her jeg sitter, bare av å tenke på det!

Anonym sa...

Aldri et Framnes år uten Johansen!
Ditt blide "halla!" har lyst opp min hverdag :D lykke til videre Marit! Jeg vet du kan!

marit sa...

mitt bilde, halla? hmmm.. den tok jeg ikke!!
Du er heldig du Kristine, som får komme tilbake igjen til framnes, tror jeg tenker at jeg også skal det.
Tenk at når du kommer tilbake igjen så er du russ! =) gled deg!!