mandag 10. mars 2008

Når blir en voksen?


Dette spørsmålet har vert et av flere diskusjonstemaer Ragnhild og jeg har hatt på skibussen i det siste.
Da vi var barn, tenkte vi at når en ble konfirmert; da var en voksen! Og selvom jeg på konfirmasjonsdagen følte meg ganske så stor, merket jeg fort at jeg ikke var så innmari voksen alikevel.

Men når en begynner på videregående, og jeg for min del flyttet hjemmefra; DA blir man vel voksen. Slipper å spørre mamma og pappa om lov til å reise på ting, og styrer sånn nogenlunne min egen økonomi. Problemet er bare at det er mamma og pappa som er inntektskilden. Så følelsen av å være voksen var enda ikke kommet for min del.

Men når en blir 18,da? Da blir man jo myndig og greier. Men jeg kan ikke si at jeg følte meg voksen da heller.(du kan jo vurdere selv, ut ifra bildet som ble tatt på min 18års dag). Nå er jeg forøvrig 19 år og føler meg ikke særlig voksen enda.
Nå tenker jeg at når jeg flytter helt for meg selv, får meg jobb og eventuelt familie eller no. DA er jeg der tenker jeg.
Men hva sier dere?? Når blir en voksen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

synst dette innlegget ble litt rotete!! lykke til neste gang:)
stå på, vi heier på deg :)

hlewagastiR sa...

Jeg mener at man er voksen når man er 18, og at da bør man behandles som en voksen.

Kristine Hope sa...

Halla Marit! Her har du ferskisen din :) eller naa har jeg vokst da!
Arti aa lesa hva du skrever. Leste hele greia jeg naa. Naar det gjelder det du skriver her saa tror jeg framnesinger er et unntak. Tror det tar litt ekstra tid foer vi vokser opp.
Vi husker vel alle naar vi var saa smaa at bare de "voksne" saa paa Hotel Caesar ogsaa ;) lykke til i voksenlivet Marit! Jeg har troen paa deg. Gaa med Gud! Hope